2011. március 23., szerda

Forró gabonakávés kukoricatej, a még hideg tavaszi reggelekre és estékre:)

Háttérben a titokzatos sütemény, amelyről csak később írók majd... :)
Elég régóta nem iszunk kakaót, mert nem tartjuk túl egészségesnek, sem magát a kakaót, sem a tejet, ill. ez utóbbit nem is bírja a gyomrunk. A kitartó blogolvasóknak az is feltűnhetett, hogy a süteményekben is karobbal pótolom a kakaót vagy csokit. De kávét sem iszunk,  régebben sem voltunk kávésak, egyszerűen nem szerettük.  Így felmerülhet a kérdés, hogy mit iszunk reggelente, vagy esténként?  Sokszor frissen préselt gyümölcsleveleket, vagy gyógyteát (mostanában előszeretettel iszunk este citromfű-levendula teát, nagyon finom, és nyugtató is:), de sokszor gabonakávés kukoricatejet. A jelenlegi gabonakávénkat Lengyelországból kaptuk, de bármilyen nagyobb üzletben kapható instant Maci kávé vagy Cikória kávé - ez utóbbit le kell főzni fogyasztás előtt. A kukoricatejet érdemes a Vegetár kft-től beszerezni, nagy mennyiségben olcsóbban kapható náluk, sokkal gazdaságosabb, mint a  bio boltos kiszerelésű termékek. Mi a kukoricatejet azért szeretjük, mert nem szójaalapú (ne együnk/igyunk mindig szóját), ill. nagyon krémes, finom állaga van. És mivel semleges ízű, besamellek, pudingok, mártások, sütemények elkészítéséhez is remek, sőt, még spenótba is ez kerül sokszor. És nagyon jó hatással van az emésztésre :)) A recept egyszerű: egy csészéhez 2-3 kiskanál kukoricatejpor, 1-2 kanál méz, és 2-3 kanál kávé szükséges, és persze forró víz (Cikória kávé esetén forrásban lévő vízbe teszünk kávét, kifőzzük, és ezt öntjük bele a forró kukoricatejbe. :) 

3 megjegyzés:

  1. Kedves Magdi, most találtam rá a blogodra, aminek nagyon örülök, mert ilyen szinvonalas, informativ vega bloggal még nem találkoztam, a képekről nem is beszélve! Gratulálok!
    Én az Egyesült Államokban élek és itt néhány dolgot nem lehet kapni (vagy még én nem találtam rá)amit használsz a recepteknél, pl. a kukoricatej ill. por. Jól gondolom, hogy ez nem más mint finomra őrölt kukoricadara? Leirnád, hogy pontosan hogy is készited el ezt a tejet?

    Előre is köszönöm! Marianna

    u.i. Nem gondoltál még arra, hogy e-könyvben összegyűjtve megjelentesd a recepteidet...egy vevőd már lenne :-)!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mariann! Örülök, ha tetszik a blog, és köszönöm a dicsérő szavakat. A kukoricatejport veszem, nem tudom, hogyan állítják elő, de valószínűleg ott is lehet bioboltban növényi tejport kapni. Én csak dióból, mandulából, szezámból készítek tejet, ezek a receptek olvashatók. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni. Receptes könyv: éppen most készítünk egy vegán receptes könyv sorozatot (Évszakok ízei-a télit (A tél ízei címmel lesz kiadva) most főzzük le húsvétkor, szeptember-októbertől lesz majd kapható :) A tavaszi pedig jan-februárban jelenik meg, a többi pedig azt követően. Ennek szerkesztője-gyűjtője vagyok, ill. pár receptem megjelenik benne. :) Ha megjelent, jelezni fogom :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Magdi,

    Itt eddig csak szója tejporral találkoztam és mindenféle növényi tejjel, csak kukoricával nem, de nem baj majd kikisérletezem.
    A könyv sorozat jól hangzik, nagy érdeklődéssel várom!
    További jó főzést és sütést!

    VálaszTörlés