2011. március 31., csütörtök

Pizza csízióval

A gyors pizzatészta így készül nálunk:

1/2 kg finomliszt,
1/2 kg teljes kiőrlésű liszt,
1 dl olaj, 
1 élesztő,
kis méz,
1 dl tej az élesztőhöz+amennyit felvesz a tészta. 

Élesztőt felfuttatom a mézes vízben, mindent összekeverek, dagasztok, kelesztek (1 órára).

Közben elkészítem a feltétet:

vízen hagymát párolok, majd zöldségeket teszek bele és sót, gabonakolbászt. Egy kis vízzel megpárolom a zöldségeket, és amikor majdnem megpuhultak, paradicsompürét keverek hozzá és sok-sok bazsalikomot, ill. egy kevés fokhagymát is. 
Beleteszem tepsibe a tésztát, rákenem a feltétet, majd Csízió sajtot vagy tofut reszelek rá. Együtt teszem be a sütőbe (a Csízió lassan olvad és sül meg, ezért érdemes az elején rátenni) A Csízió növényi zsírral készült élelmiszer készítmény, szendvics és pizza feltét. Ez sem az igazi (mert van benne egy kis "tejszármazék"), de vendégünk nagy sajtos, ezért próbáltunk -"kompromisszumosan" a kedvében járni :) 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett,én is pizzát készítettem ma:-)

    VálaszTörlés
  2. :) Koszi, bar ez nem sikerult most annyira jol, es a fotozashoz sem volt ido, de gondoltam, a recept kedveert felteszem. :) Es te milyet keszitettel?

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Nagyon tetszik a blogod! Nemrég hallottam, hogy a hagyma olajon való pirítása nem éppen egészséges, de van jobb megoldás, a vízen való pirítás :) És ezt szeretném kérdezni, hogy azt hogyan kell? Megköszönném, ha leírnád nekem, akár e-mailben ide: gyopar pont mate kukac gmail pont com

    Köszönöm!
    Üdv:
    gyopper

    VálaszTörlés
  4. Koszonom, igy ismeretlenul is, orulok, ha tetszik es hasznos a blog.:) Kuldtem mailt. :)

    VálaszTörlés