2011. április 18., hétfő

Expressz áprilisi (női) szeszély


Mikor máskor lenne itt a női szeszély sütésének az ideje, mint a szeszélyes áprilisban. :) Ráadásul úgy, hogy sütéssel együtt tegnap este max. 50 perc jutott a sütemény elkészítésére.

A recept - a diós roló mintájára:

300 g liszt - fele durumliszt, fele finomliszt,
1,5 dl olaj,
3 dkg élesztő
kb. 1 dl növényi tej,
cukor,

dió,
fahéj,
baracklekvár
Hulala növényi tejszín (2 dl), felverve)

2 perc alatt a lisztet összekevertem a cukorral, illetve az élesztővel, növényi tejjel, olajjal. Belesimítottam olajjal kikent, liszttel megszórt tepsibe (22x30 cm-es), és kb. 20 percig állni hagytam.  Közben megdaráltam 3 marék diót, illetve előkerestem a baracklekvárt (1 nagy üveggel), és felvertem a Hulalat, amikor már jó kemény volt, tettem bele cukrot és fahéjat is. 

Ezt követően a tésztára kentem a lekvárt, majd megszórtam jó vastagon cukrozott dióval, majd a felvert Hulala-t is rákentem, és kb. 25 perc alatt kisütöttem.:)  

5 megjegyzés:

  1. Most kezdtem el előkészíteni..., majd megírom, hogy milyen lett! :)

    VálaszTörlés
  2. NAGYON finom lett! Köszönjük! :)

    VálaszTörlés
  3. Tinédzserkoromban az iskolabüfében állandóan női szeszélyt ettem. Azóta is vadászom rá.
    Igaz, azóta jobban figyelek arra, hogy mit eszem és mi kerül az ételbe...
    Annyira beindultam, hogy ki fogom próbálni. Köszi!!!

    VálaszTörlés