2011. május 31., kedd

Vegán császármorzsa

Évekkel ezelőtt készítettem utoljára császármorzsát, akkor még tejjel, tojással.
Hetek óta ezt ennék, de szerettem volna tojás nélkül elkészíteni, eddig vártam az ihletre:). Ez lett belőle, szerintünk nagyon finom volt :

Hozzávalók - 2 személynek :

100 gr búzadara,
7 gr liszt (igen, ennyire kevés),
250 ml növényi tej (nálunk kukoricatej),
3 ek. lenmagpehely, vízbe áztatva,
2 dl Hulala tejszín felverve,
1 ek. kurkuma (a sárga szín érdekében),
50 gr cukor, vanília, mazsola, citromhéj,
kevés olaj.

Elkészítés:

Összekeverem a növényi tejet, lisztet és a darát. 1 órát pihentetem. Ezután keverem bele a beáztatott lenmagpelyhet, amely a tojás helyettesítését szolgálja, majd a felvert tejszínt és cukrot. Kis tepsibe olajat teszek, ebbe "folyatom" bele a masszát, és sűrűn kinyitogatom a sütőajtót: figyelem, hogy ne égjen le. Kb. 30-40 percig kell sütni.

Mi Alpro-val és a maradék málna-marcipán-mandulalekvárral ettük :)

10 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, és szerintem finom is. És hihetetlen, hogy vegán! Kipróbálom a hétvégén, köszönöm a tippet! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa, orulok, ha tetszik, jo fozocskezest kivanok :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Magdi!
    S.O.S. vacsorára szeretném a császármorzsát.
    Mi az, hogy "folyatom"?
    Én régen úgy készítettem, hogy egy serpenyőbe öntöttem és folyamatosan kevergettem, míg a gríz megfőtt és aranybarna színű nem lett a tészta.
    Légyszi írd meg pontosan, hogy mi a technikája.
    A Hulala tejszínben van tejfehérje, mi azt nem ehetünk. Zabtejszín is jó a recepthez(nem lehet habot csinálni belőle)?
    KÖSZI! :))

    VálaszTörlés
  4. Szia! Azert irtam a "folyatom"-at, mert kicsit higabb lett az "anyag". Persze, el lehet kesziteni serpenyoben is, ahogy irod, csak nem szerettem volna nyilt langon heviteni az olajat. Igy a sutoben kicsit macerasabb, es folyamatosan figyelni kell (kb. 20-30 percig nincs vele gond, de nem szabad negvarni, hogy egybe suljon, tehat ezert irtam a figyelgetest, mert egy ido utan szet kell torni, majd "forgatni", de persze ez sutofuggo is). Sajnos zabtejszin nem jo, mert nem lehet felverni. :( Nem tudom, hogy mivel massal lehetne laggya, habkonnyuve varazsolni a "tesztat"...Vegulis tobben nem tesznek bele semmit helyette.

    VálaszTörlés
  5. ((kifelejtettem, hogy lehet ugy is, hogy eleinte serpenyoben, utana tepsiben sutod.)

    VálaszTörlés
  6. Köszi! Majd próbálkozom és beszámolok.

    VálaszTörlés
  7. Szia Magdi!
    Még csak nemrég jutottam el a blogodra és ezt a receptet olvasva meglepetésként ért a kukoricatej. Én mindig csak rizs-, zab- és mandulatejet használok, kukoricatejrol még sohasem hallottam. Te készíted? És ha igen, hogyan?
    Köszönöm elore is a választ!

    VálaszTörlés
  8. Szia Imola! Sajnos nem en keszitem, hanem veszem, a Vegetár Kft munkatársaitól (www.vegetar.hu), 12 kg-os kiszerelesben. (Osszefogunk tobb csalad, es ugy rendeljuk meg) Nagyon finom, ill. kiloja 1100 Ft, igy olcsobb is, mint a boltban kaphato negyed vagy fel kilos tejporok. (A tobbi tejet -mandula, rizs, zab, kokusz-fokepp itthon keszitem)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Köszönöm a választ! Azt hittem, készen veszed és nem tejpor formában. Képzeld, múlt héten a bioboltban láttam fél literes brickben, ki fogom próbálni. Sós ételekhez is használod vagy ahhoz túl édes?

    VálaszTörlés
  10. Szia! Amit en veszek, teljesen natur, igy sos etelekhez is hasznalom. Kivancsi vagyok a bioboltos verziora :)

    VálaszTörlés