2011. június 29., szerda

Kókuszolajos, fekete szezámos kiflik

Kaptam egy kis kókuszolajat, így most ezzel kísérletezgetek, sütemények is készültek, de azokról még nem árulhatok el többet, csak egy ma kora reggel készült kiflit adok közre:)

Hozzávalók:

2 bögre tk. liszt,
2 bögre finomliszt,
2 kanál kókuszolaj,
2 kisebb krumpli, megfőzve, lereszelve,
2 dk élesztő,
2 dl növényi tej,
só, méz, fekete szezám.

Elkészítés: 

Az élesztőt kis mézes vízben felfuttatom, közben a liszteket, kókuszolajat összekeverem, beleöntöm a maradék vizet, és a felfuttatott élesztőt. Bedagasztom, kb. 1 órát kelesztem, majd újra átdolgozom, kiformázom, és tepsibe téve a legalacsonyabb fokon 20 percet kelesztem, majd felkapcsolva a sütőt megsütöm (kb. 20-30 perc alatt). :) 

2 megjegyzés:

  1. Öööö... Ennyi kókuszolaj jelent valami különbséget attól, ha napraforgóolajat használnál? Őszintén szólva nekem Monica jutott eszembe a Jóbarátokból, amikor mocsoládé-recepteket kellett gyártania, és 20 dkg kókuszhoz meg 20 deka mogyoróhoz rakott 2 ek. mocsoládét (ami kikötői hulladékból készült csokoládépótló lett volna).

    VálaszTörlés
  2. Nem jelent semmit a kiflinel, csak egyszeruen szerettem volna kiprobalni :). Egyebkent süteményekbe jól fog jönni, vaj helyett:)

    VálaszTörlés