2011. július 7., csütörtök

Cukkinis lecsós szójacsíkok

A tegnap kapott békés megyei  paprika és paradicsomszállítmányból (amelyért köszönet sógórnőmnek) + Rékától tegnap kapott cukkiniből finom cukkinis lecsós szójacsíkokat készítettem. A szóját hagyományos módon főztem meg (beáztattam, majd 10 percig forrásban lévő, vegamix-szel ízesített vízben főztem), majd leszűrtem és kevés olajjal kikent tepsiben megpirítottam.
Közben lecsót készítettem: 3 hagymát vízen megpároltam, majd hozzáadtam kb. 2 kg paprikát, 5 db paradicsomot, fokhagymát, pirospaprikát, és elkezdtem (só nélkül!) összefőzni, amikor majdnem megpuhult, akkor tettem hozzá a felkockázott cukkinit és sót (ezt azért kell a végén belerakni, mert így nem jön le a paprika, paradicsom héja). Majd a legvégén tettem hozzá a megpirult szójacsíkokat, még 1-2 percig összefőztem. Most petrezselymes rizst főztem ki hozzá. :) 

5 megjegyzés:

  1. Guszta! Kapható szárított szójacsík is amit áztatni kell? Én eddig csak apró morzsa és kockaformában láttam, bár be kell vallanom még egyik fajtát sem használtam, csak frisset és fagyasztottat használtam eddig.

    VálaszTörlés
  2. Igen, kaphato. Ezt is (mint sok minden mast:) a Vegetar Kft-tol veszunk, nagy zsakban, masokkal osszefogva. Igy 10 dkg (bolti adag) kb.80-100 ft-ra jon ki :) (Mig a boltban 3-400 is valahol), de lehet kis tetelben is venni: http://www.vegetar.hu/index.php?tid=455&cs=18). Mi a szojabol ezt szeretjuk igazan, nem fuj fel.:) Neha hasznalok szojaszeletet is -akar fokhagymas szojaszeletkent, akar rantva- http://www.vegetar.hu/index.php?tid=177&cs=18 :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Tetszik nagyon az oldal:)
    Gratulálok!

    Szerinted ebbe a receptbe a szója helyett lehet tenni tofut?

    Köszönöm,

    VálaszTörlés
  4. Mindent lehet, biztosan tofuval is finom lesz :)

    VálaszTörlés