2011. július 6., szerda

Karobos koszorú

Tegnap este sütöttem ezt a karobos koszorút, nagyon gyors és finom édesség, az esti töltött paprika után, és ma reggelire (gabonakávéval és gyümölccsel) is jól jött. Dupla adagban kalács-vagy kuglóf formában, vagy egyszerűen bejgliként feltekerve is süthető.

Hozzávalók:

250 dkg liszt (fele durum, fele finomliszt),
búzakorpa,
1,5 ek. olaj,
kevés méz,
1,5 dl növényi tej,
1,5 dkg élesztő.
---
3-4 ek.olaj,
kb.8 ek. karob, 4 evőkanál cukorral elkeverve.

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttattam a langyos, mézes tejben. A liszteket és a korpát összekevertem, beleöntöttem a növényi tejet (rizstej van itthon), ill. a felfutott élesztőt, olajat. Összedolgoztam, majd 1 órát kelesztettem. Ezt követően kinyújtottam, és megkentem bőven olajjal, erre szórtam rá a cukorral kikevert karobot. Feltekertem (mint egy bejglit) és kör alakúra összeillesztettem (a két végét). Még kelesztettem így is 30 percet, majd kb. 25 perc alatt kisütöttem. Hihetetlenül puha, omlós lesz a tészta. Mivel vendégünk érkezett vacsorára, és elfogyott a sütemény, gyorsan még egy adagot sütöttem és az ugyanolyan finomra, könnyűre sikerült. Ez már nem "véletlen", hanem valóban jó a recept. :) (Az ötletet Barbara blogja adta, amit nemrég olvasgattam, Barbara, köszönöm!:)

6 megjegyzés:

  1. Drága Magdi! Örülök, hogy a receptem adta az ötletet ehhez az egészséges finomsághoz! Csodaszépek a fotóid, és irigylésreméltó az egészséges életmódhoz való hozzáállásod! :D

    VálaszTörlés
  2. Kedves Barbi! Köszönöm- köszönjük, hiszen a fotók szépsége férjemen is múlnak :) Én is örülök, hogy pár napja felfedeztem a blogodat, fogok máskor is receptért menni :) Szép napot!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Magdi,

    Nagyon finomnak néz ki, ki fogom próbálni! Mennyi búzakorpát tettél bele?

    Szép napot,
    Marianna

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom, mennyit tettem...par evokanallal talan, amennyire szeretitek, annyira tegyel bele.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Magdi, jövő vasárnap kipróbálom és visszajelzek.

    Jó éjszakát nálatok!
    Marianna

    VálaszTörlés