2011. július 19., kedd

Sárgabarack eltevés és a stabark

Fotó forrása

Ugyan nem írok, de a békési napok alatt főzök is, méghozzá 6 emberre. Ma rakott zöldbab készült (rizzsel és gombával), illetve karobos-mogyoróvajas pite, sok-sok sárgabarackkal és vaníliamártással. Sajnos fotó nem készült róluk, nincsen idő: férjem egész nap apósommal és sógorommal dinnyét szed, én pedig anyósommal és sógornőmmel felváltva barackot tettem el, ill. a délutáni 35-40 mázsa dinnyét én szedtem a fiúkkal. (Majd Vácon ismét megfőzöm ezeket az ételeket, mert finomak voltak, és akkor jön fotó és leírás is.)
Így csak jelzem, hogy már több mint 60 üveg baracklekvár készült el. :)) (És még van egy nagy rekesz barack:)
Mivel nem hoztam ide stabarkot, így ezt nem tudtuk használni, inkább órákig főzzük a barackot, amíg besűrűsödik. 
Egyébként nagyon ajánlom ezt a növényi zselésítő anyagot nekem eddig bevált: http://www.joegeszseget.hu/?177,stabark-novenyi-zselesito-por-25g

2 megjegyzés:

  1. Megnéztem, mi ez a stabark.

    Megmondom őszintén, kétségeim vannak...

    kukoricakeményítő: minek gabonatermék egy lekvárba???

    guargumi: inkább nem mondok semmit

    szentjánoskenyérliszt: lsd. 1. kérdés


    Ott a Quittin nevű lekvárzselésítő szer, amiben almapektin van. Szerintem "természetazonosabb", mint ez a lisztes izé.

    Esetleg nem ismered?

    VálaszTörlés
  2. Nem ismerem sajnos. A stabark nekem azert szimpatikus, mert olcso, konnyen beszerezheto (szemben az agar-agarral). Viszont a mult heten kiugrottunk (Bekes megyeben voltunk) Romaniaba, es vettunk Dr. Oetker: Vege gelt, amiben karragen van, szoval vegak is nyugodtan ehetik. Ki is probaltam (meggyes retesbe) es remekul suritett.
    Hamarosan irok bejegyzest is rola:)

    VálaszTörlés