2011. október 4., kedd

Paradicsom aszalás

Nagyon szeretjük az aszalt paradicsomot. :)
Tegnap aszaltam is egy adagot (lassan elfogy az előző üveg).

Kb. 1 kg paradicsomot megmostam, félbe vágtam, kivettem a magját (ill.a középső folyékony részét:), és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, sóval megszórtam, fokhagymákat tettem közé.

Legkisebb lángon (nálam 50 fok) 4-5 órát aszaltam. Majd kihűtöttem, és kevés rozmaringgal és egész fokhagymával ízesített olívaolajba tettem.

Akár készételekben is nagyon finom, de pástétom, saláta is készülhet belőle (erről majd később:), sőt, önmagában, pl. kókuszolajos kenyérrel is zseniális :)

4 megjegyzés:

  1. Az nem jó, ha akkor készíted, amikor a másik fogyóban van! Nekünk van három üveg, ha az egyik ürül, akkor aszalok!
    Mire használod (leginkább)?

    VálaszTörlés
  2. Sok mindenre használom, pl. rakott krumpliba teszem, milánóiba (v. egyéb tésztaételekbe) is vágok többször, de készítek belőle pástétomot (tofuval és dóval), vagy salátát, vagy kenyérbe is kerül stb.:) Bocsánat, de nem értettem, hogy miért baj, ha akkor készítem, amikor a másik fogyóban van?

    VálaszTörlés
  3. Mert ha valami közbejön, és elfogy az ürülő üveg, akkor itt állsz aszalt paradicsom nélkül! Fő a biztonság! Mondjuk illett volna egy szmájli is utána! :-)

    VálaszTörlés
  4. :) Ertem, hasonlora gondoltam :) Megneztem a blogodat (eddig nem ismertem), es orulok, hogy ott jarhattam, vissza fogok terni 1-2 otletert, amit kicsit meg reformosithatok :)

    VálaszTörlés