2011. október 25., kedd

Sós rúd - egészségesen és gyorsan

Nagyon szeretjük a sós ropogtatni valót. Így öröm volt, hogy egy újabb sós rúd variációt sikerült kifejlesztenem, ráadásul finom, egészséges és max. 5 perc munkával elkészül. Sütéssel együtt 20 perc után fogyasztható. Szerintem kétnaponta fogom sütni. 

Hozzávalók:

25 dkg liszt - fele kölesliszt, fele teljes kiőrlésű liszt,
2 dl szójajoghurt,
1 ek. olívaolaj,
1,5 tk. foszfátmentes sütőpor,
só, kevés víz.

Mindezeket 2 perc alatt összedolgoztam, majd kinyújtottam (ujjnyi vastagságúra), megkentem vízzel a tetejét, meghintettem szezámmal, mákkal, és "kiszaggattam". 13-15 perc alatt sültek ki. 

6 megjegyzés:

  1. Ez finom lehet :) Vajon tejföllel vagy kefírrel is készíthető?

    VálaszTörlés
  2. Persze, aki nem szereti,v. nem tudja beszerezni a szójajoghurtot, készítheti valamilyen tejtermék-származékkal. :) Csak akkor nem lesz annyira egészséges. :)A tejföl helyett inkább a kefírt ajánlom :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Kipróbálom hamarosan! :)))

    VálaszTörlés
  4. Kölesliszt helyett lehet tk. lisztet használni, vagy valami mást? Köszi!
    Csilla

    VálaszTörlés
  5. Igen, lehet. Azzal is finom lesz.

    VálaszTörlés