2011. december 12., hétfő

A legtutibb répafasírt :)

Tegnap répafasírtot is készítettem, ebédre is, ill. szendvicsbe (hamburgernek:) A legegyszerűbb, legolcsóbb fasírtról van szó, főleg, ha a sárgarépát mi termeljük hozzá :) Az íze pedig fenséges :)

Hozzávalók

4-5 db sárgarépa
1 fej vöröshagyma
1 ek. olaj
2 gerezd fokhagyma
2 szelet rozskenyér
1 csokor petrezselyem
2-3 ek. morzsa
2-3 ek. zabpehelyliszt

Elkészítés

A répákat meghámoztam, felvágtam és megfőztem. A hagymát apróra vágtam, és vízen megpároltam. A kenyérszeleteket beáztattam, kinyomkodtam és tálba tettem. Ehhez kevertem hozzá a felaprított petrezselymet, a zablisztet, morzsát, fokhagymát, hagymát, olajat. Végük a megfőtt répát egy villával alaposan összetörtem, és ezt is beletettem. Fasírtokat formáztam és olajozott tepsiben 30-40 perc alatt kisütöttem. Sütőtökös krumplipürével ettük.:)
TIPP: Ha nemáll össze, tehetünk bele 2-3ek. darált, vízbe áztatott lenmagot.


10 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, mintha valódi fasírt lenne.

    VálaszTörlés
  2. Az íze is hasonlít a "valódi fasírt"-éhoz, már amennyire emlékszem a régebbi ízekre :)

    VálaszTörlés
  3. Megcsinálom!
    Gondolom a tepsiben való sütés azért, hogy szét ne hulljon a tojás hiánya miatt?

    VálaszTörlés
  4. A fasírtok jól összeálltak, köszönhetően a zablisztnek, vagy a lenmagpehelynek (egyszer igy, egyszer ugy keszitettem), de valoban ezert is jo tepsiben sutni. Masfelol pedig nem tul egeszseges, ha olajat hevitunk, es abban sutunk. Igy amit csak lehet (pl. langost is, panirozott sulteket is), keves olajjal kikent sutoben sutok. Nekunk igy is izlik minden :)

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus receptek vannak Nálad jobbnál jobb fotókkal. Egy párat elmentettem és ki fogom őket próbálni annak ellenére, hogy nem vagyunk vegetáriánusok. Köszi és csak így tovább! ;-)

    VálaszTörlés
  6. Koszonom, es orulok neki, ha tetszenek a receptek. :-)En a tortaidat szoktam csodalni :-)

    VálaszTörlés
  7. A kenyeret kihagytam,zabpehelyliszt helyett teljes kiőrlésű tönkölyliszt került bele, és a répát sajtreszelőn reszeltem és nyersen hagytam.Mennyei lett!!!Hálás köszönet a receptért:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, biztosan ugyis finom volt. Orulok, ha izlett, szívesen :-)

      Törlés
  8. Miért kell megfőzni előtte? Szerintem felesleges, puhára sül anélkül is. Én lereszelem "nyersen".

    VálaszTörlés