2012. január 31., kedd

Máktejes gabonakávé :)

Napok óta mákot ennék, és épp tegnap este Nóránál  olvastam a máktejről. Úgy megörültem, hogy ma ezzel indítottuk a napot. :-) 

Hihetetlen, de nagyon krémes, nagyon fehér, nagyon finom teje van a máknak. 

Hozzávalók - kb. 3-4 bögréhez

10 kanál mák
6 dl meleg víz
1,5 ek. méz

Elkészítés:

A mákot megdaráltam, majd turmixgépbe tettem a vízzel együtt, és nagyon sokáig turmixoltam. Ezt követően egy harisnya segítségével átszűrtem, mézzel ízesítettem. 
Zsíros, krémes állagú. Én magában is ittam, nagyon finom. De férjem gabonakávé és karob keverékével "forrócsokizott", az is nagyon-nagyon finom volt. :-)

A mák az egyik legjobb kálciumforrásunk :-)

A mák még előköszön a héten, készítettem mákos goffrit, mákos süteményt :-)

10 megjegyzés:

  1. Tegnap épp Életkert oldalán diskuráltunk a máktejről, Nóra elindított valami lavinát. Én is elkészítettem még aznak, amikor olvastam, tegnap felkerült az Életkert-re, ma pedig hozzád :-) Nem tudom mi van ebben a máktejben, de sosem láttam még egy receptet így terjedni :-)
    Judit (Kincsesbarlang)

    VálaszTörlés
  2. En is tegnap olvastam, Norinal. Azert irtam posztot rola, mert napok ota azon gondolkodom, hogy egyek ugy makot, hogy nem sutiben vagy makos tesztaban, hanem masfelekeppen, es ugy megorultem, hogy el is keszitettem gyorsan, es rendkivul finom volt. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még valamiféle mákpudingot tudnék elképzelni... :-)

      Törlés
  3. Igen, az "nagyon drurvan jo" lehet :-) Hetvegen talan lesz egy kis idom kiserletezgetni, narancshejjal, vagy citromhejjal, szojajoghurttal, kemenyitovel, makkal :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én múlt héten mákos "tejbedarát" készítettem: víz, darált mák, tönkölydara, narancsolaj, citromolaj (vagy héjak), vanília, méz. Azt hiszem, ennyi volt benne :) Házi, mindenmentes :-) szilvalekvárt pötyögtettünk rá... :)

      Törlés
  4. Ez nagyon jol hangzik! Szerintem en is kirpbalom (megspekelve egy kis növényi tejjel).

    VálaszTörlés
  5. Ez még az öcsémnek sem jutott eszébe, pedig Robi óriási mákrajongó...
    Ezt egyik vasárnap reggel "elsütöm". :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem izleni fog :-) Ha gondolod, a makmennyiseget novelheted, ha makrajongoval van dolgod :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon megtetszett, a napokban biztos én is kipróbálom. És ha már mák, én a mákfagyit is nagyon szeretem! :-)

    VálaszTörlés
  8. Orulok neki. Maaakfagyi? Huha, nyaron kiprobalom :)

    VálaszTörlés