2012. február 7., kedd

Póréhagymás brokkolikrémleves, vegán burgonyagombóccal

A hangzatos név ellenére nagyon gyors levessel van dolgunk.

Hozzávalók:

1/2 kg brokkoli
1 kis póréhagyma
2 dl rizstejszín
1 nagyobb krumpli
2 ek. olaj

--
2 db közepes krumpli
4-5 kanál durumliszt
2 kanál lenmagpehely, kb. 1/2 dl vízbe áztatva


Elkészítés:

A leves végtelenül egyszerűen készül: a feldarabolt póréhagymát, a megmosott, és rózsáira szedett brokkolit, a meghámozott krumplit vízbe tesszük és megfőzzük. Majd hozzáöntjük a rizstejszínt, szükség szerinti vízzel felhígítjuk és botmixerrel krémes állagúra zúzzuk. Ekkor tesszük bele az olajat, sózzuk és lezárjuk. 
A krumpligombócot előző este kifőztem (vasárnap este volt egy kis időm a kiflisütés és dolgozatjavítás közben): a krumplikat héjastul megfőztem, majd kihűlés után krumplinyomóval összenyomtam. Sóztam, és belekevertem a lisztet, a beáztatott lenmagpelyhet, és homogén állapotúra dolgoztam. Forrásban lévő vízbe tettem, és kb. 4-5 percig főztem. A lenmagpehely miatt nem esik szét, de mégsem lesz kemény, nagyon finom! Múlt héten gulyáslevesbe készítettem "levesbetétként". :-) 

6 megjegyzés:

  1. Ez ínycsiklandozó :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Magdi! imadom a blogodat, rendszeresen olvasom, es mar egy csomo recept benn van a kedvenceim kozott, hogy ki kene probalni... :) Az, hogy te kommenteltel a blogomon, a legeslegjobb osztonzo arra, hogy vegre TENYLEG feltegyek recepteket... :) Szoval koszi :)(www.etukedvencreceptjei.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  3. Orulok neki, ha osztonzoleg hat a blog:) Tenyleg szivesen olvasnek toled recepteket :) Pl. a gabonakolbasz receptje nagyon erdekelne, de csak fotot talalok rola. Ezt le tudnad nekem irni? A bagelt is hamarosan kiprobalom :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Magdi!

    Köszönöm a sok jó ötletet!
    Szeretem a gyorsan elkészülő finomságaidat, és a nagyon jól megkomponált képeket.
    Az egész oldal nyugalmat, harmóniát sugároz.
    Gratulálok!
    Lenne egy kérdésem is. Én magam 7 éve vagyok vegán (néha-néha joghurtot vagy tojást eszem. A családom eleinte "bogarasnak" tartott, mára már ők is szívesen megeszik az én "bogaras" ételeimet. A tejszín pótlásával vannak gondjaim. Ebben az ételben írsz a rizstejszínről. Ez kész termék, vagy te készíted? Tudnál nekem küldeni egy jó tejszín receptet, amit akár édességhez, akár zöldségféleséghez is lehetne használni?
    Válaszodat előre is köszönöm!
    Kálmánné Szendrő Kati

    VálaszTörlés
  5. Szia Kati!

    Orulok, ha hasznos a blog es hogy irtal, koszonom!:). A zab-és rizstejszín késztermék, bioboltokban is kaphato, de pl. Match boltokban volt anno learazas (200 Ft volt 2 dl, akkor bevasaroltunk:), de ugy emlekszem, kaphato Tesco-ban, Auchan-ban is. (Tobb gyarto is forgalmazza: Oatly, The Bridge - az első a Vegetárnál is kapható) Itthon csak neha keszitek rizstejszint:

    Hozzávalók:

    1 csésze = kb. 250 ml
    2 ek. rizsliszt
    1 csésze víz
    1/2 csésze olívaolaj


    ---ezeket összefőzzük.

    Itthon még kesudio-napraforgo-mandulatejfolt szoktam csak kesziteni, ami szinten jo tejszin potlasara.

    VálaszTörlés