2012. április 1., vasárnap

Medvehagymás-újhagymás burgonyakrokett

Ez ma a holnapi ebédre készített főzelék mellé készült.

Hozzávalók:

4 db közepes krumpli
3-4 levél medvehagyma
2 póréhagyma zöldje
4 ek. liszt (fele finomliszt, fele teljes kiőrlésű liszt)

3 ek. lenmagpehely
kb. 1 dl víz

Elkészítés:

Legelőször a lenmagpelyhet beáztattam vízbe. A krumpli héjastul megfőztem (ez a mai ebédünkhöz készült:), majd kihűtöttem, meghámoztam, összetörtem. A lisztet, sót, nagyon apróra vágott hagymákat belekevertem. A nyákos lenmagpelyhet belekevertem, ez fogta össze. Olajozott tepsibe tettem, kevés olajjal meglocsoltam és közepes lángon, többször forgatva megsütöttem. Zöldbabfőzelék mellé fogyasztjuk majd.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Magdi!

    először is gratulálok az oldaladhoz, nagyon guszta és egészséges recepteket találtam rajta. Hamarosan neki is látok elkészíteni őket.
    Egy kérdésem lenne tőled. Hogyan készíted el a fasírtokat a sütőben? Mennyi olajat raksz bele? Én már próbáltam sütőben fasírtokat (persze vegetáriánusokat) elkészíteni kevés olajjal, de nem lettek olyanok mint amilyenek a te képeiden kinéznek. A képeken nálad pirítottnak, ropogósnak néznek ki a feltétek.

    Köszönöm előre is a válaszodat,
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit! Nagyon köszönöm, és örülök, ha találsz ötleteket a blogon.
    Fasírt: a tepsi alját egy ecsettel kiolajozom, majd beleteszem a fasírtot, és azt is kevés olajjal megkenem, vagy meglocsolom. Nem szoktam többnyire morzsába forgatni a fasírtot, mert az szárítja. Magasabb hőfokon sütöm, hogy piruljon. Ilyesmik jutottak eszembe. Mindenképp érdemes kikísérletezni, a te sütődben mi a jó, mert nem üli meg a gyomrot, nem tocsog az olajban, nincs olajszag az egész lakásban, és csupán egyszer kell forgatni,közben bármit csinálhatsz:). Remélem, tudtam segíteni. Magdi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Magdi,

    Apukám kedvence volt, de a komplikáltabb formában, panirozva és olajban sütve.
    A recepted tökéletes és gyorsan elkészithető.
    Ma ez készült a finom fokhagymás spenóthoz, nagyon finom volt!

    Üdvözlettel,
    Marianna

    VálaszTörlés
  4. Orulok neki, ha finom volt es izlett :-)

    VálaszTörlés