2012. április 13., péntek

Vegán "túrós"-feketeribizlis sütemény

Extra finom, máskor dupla adagot készítek. Nagyon egyszerű is, és áradásul gyorsan készen is volt.

Hozzávalók:


A tésztához -érdemes dupla adagot készíteni, mert ez egy kis jénaiba fért bele:

1 és 1/4 csésze liszt (fele finomliszt, fele teljes kiőrlésű liszt)
4 ek. víz
1/3 csésze olaj
1 ek. méz

A krémhez:

15 dkg köles
víz
1/2 natúr tofu 
6-8 ek. nyírfacukor
2-3 ek. Alpro szójajoghurt
1 citrom héja
1 rúd vanília

Elkészítés:

A tésztához a liszteket összekeverjük. Az olajba beleöntjük a vizet, összekeverjük  és a liszthez, nyírfacukorhoz öntjük. 1-2 perc alatt alaposan összegyúrjuk. Ha szükséges, lisztezzük, vagy vízzel hígítjuk, a lényeg, hogy kicsit morzsalékos lesz ugyan, de nyújtható is a tésztánk. Egy közepes tepsibe belenyújtjuk (én kézzel dolgoztam bele, mert nem ment a nyújtás:). Közepes lángon, kb. 20-30 perc alatt- közben figyeljük! -kisütjük. Ez idő alatt elkészítjük a "tölteléket": a kölest háromszoros, enyhén sózott vízben megfőzzük, majd  beletesszük a citromhéjat, a vaníliát, nyírfacukrot. Belekockázzuk a tofut, és mindezt nagyon alaposan összebotmixerezzük. Még kóstolgassuk, és addig ízesítsük, amíg saját szánk íze szerinti nem lesz.
A tésztára, miután kihűlt, rákenünk egy réteg feketeribizli lekvárt, és erre halmozzuk és "lapítjuk" a tölteléket. Megvárjuk, amíg vágható lesz és tálaljuk.  Készíthetjük bármilyen más gyümölcslekvárral is.

5 megjegyzés:

  1. Magdi, ez nagyon guszta! Szerintem hétvégén megpróbálkozom vele, bár fekete ribizli lekvárom nincs, de talán jó lesz málnával is.

    VálaszTörlés
  2. Orulok neki, ha tetszik. Szerintem malnaval is zsenialis lesz! :-) A teszta keksz allagu lesz, ami nekunk kifejezetten tetszett, vagyis ilyet szerettem volna, szoval orultem :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Magdi látogass be hozzám, ha elfogadsz egy díjat!

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Firefoxban valamiért mostanában nem tudok megjegyzést írni, mert nem jelenik meg az ablak.
    Tetszik ez a sütemény. Fekete ribizli lekvárral még nem próbáltam hasonlót.
    Brigi

    VálaszTörlés
  5. Nem tudom, miert nem tudsz megjegyzest irni, en is Firefox-ot hasznalok es minden rendben. Probald ki, ha van f.ribizli lekvarod, nagyon pikans lesz vele ez a sutemeny.:-)

    VálaszTörlés