2012. május 12., szombat

Szlovén paprikakrém

Ezzel (ill. ehhez hasonló) a pástétommal Szlovéniában találkoztunk és teljesen beleszerettünk. :-) 

Hozzávalók:

1 kg paprika - felesben pritamin és tv paprika

2 tk. őrölt mustármag 
4 ek. kölesmajonéz
1 kis konzerv paradicsom
1 kisebb fej hagyma
2 ek. extra szűz olívaolaj 

Elkészítés:

A hagymát kevés vízen megpároljuk. Erre rátesszük az apró kockákra vágott paprikát, és nagyon rövid ideig megpároljuk, hogy még egyben is maradjanak a paprikák. Ekkor hozzákeverjük a paradicsomkonzervet, a kölesmajonézt, a mustért és a sót. 1-2 percig összerottyantyuk :-)
Az eredeti receptben ecet is szerepelt, ezt kihagytam.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik!! Már régóta tervezem paprikakrémet készíteni, el is mentem a recepted! :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Évfolyamtársak voltunk gimiben :) Nagyon szép a blogod, szívesen olvasom, hogy ötleteket merítsek belőle, bár nem vagyok teljesen vega, viszont annál inkább (nyers) zöldség- és gabonamániás. Kérdésem a recepthez: a paradicsomkonzerv az sűrített paradicsom vagy negyedelt paradicsom saját levében vagy micsoda? És jól értem, hogy azt nyersen kell hozzákeverni? Köszi és további jó főzést! Fruzsi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Magdi!
    Szeretném megkérdezni milyen turmixot/botmixert avagy aprítót használsz, mert én a múltkor bizony nekiestem a kukoricának éa a tökmagnak a botmixerrel...hát nem sok sikerrel. Lehet, hogy kicsi a teljesítménye?

    Üdv.: Ági

    VálaszTörlés
  4. Szia Fruzsi! A D osztalyba jartal? :-) Orulok, ha hasznos a blog. Jogos a kerdes, suritett paradicsomrol van szo, de jo a negyed sajat leveben is - osszeturmixolva. Nagyon rohantam, ezert a pontatlan fogalmazas. A paradicsomot kicsit erdemes belefozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké, köszi! Igen, a D-be jártam, örülök, hogy emléxel rám :)

      Törlés
  5. Kedves Agi! Nekem sincs bivalyeros turmixom, 400 W-os Grundig. Jo sokaig kell dolgozni vele, de viszi.

    VálaszTörlés
  6. Szia Zsuzsa! Koszi. Orulok, ha tetszik. :-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is tetszik, és kölesmajonéz is! Micsoda jó dolgok!

    VálaszTörlés