2012. május 18., péntek

Vegán májkrém: napraforgóból

Ezt a pástétomot egyszerűen nem lehet abbahagyni. Tegnap kaptam meg a receptet, ma már el is készítettem.

Hozzávalók:
1 nagy fej vöröshagyma, apróra vágva
10 dkg napraforgó - megpirítva, kávédarálón ledarálva
4-5 gerezd fokhagyma
2 t.k.vegamix
8-10  ek. kókuszolaj

Elkészítése:
A hagymát kevés víz és az olaj hozzáadásával fedő alatt megpároljuk, hozzáadjuk a vegamixet, sót, majd a napraforgót, az áttört fokhagymát és a sörélesztőpelyhet.  Összerottyantjuk, majd a tűzről levéve, hozzákeverjük a kókuszolajat. Kihűlésig néha megkeverjük, hogy a kókuszolaj ne csapódjon ki. 
A napraforgót érdemes a Vegetár Kft-től beszerezni: finom, natúr és olcsó.:-) A miénk is onnan van.

10 megjegyzés:

  1. Várom nagyon a nyár ízeit.A másik két könyvet nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. A kislányom ovijában egyszer hoztak kóstolót ilyen reform kencékből. Mind nagyon finom volt, én azt hittem, hogy töpörtyű illetve májas krémet eszem. Nagyon szuper volt. Recept máris mentve! Ezer éve ilyet keresek. Köszi! :o)

    VálaszTörlés
  3. Orulok neki, tenyleg probald ki, zsenialis.:-)
    Nyar izei: en mar befejeztem az irast, szerkesztest, most mar a korrektoron, tordelesen mulik, mikor lesz kesz. Julius elejere remeljuk, keszen lesz:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszik! Próbálom! Mire szolgál benne a sörélesztőpehely?

    VálaszTörlés
  5. Krémesebb, "sajtosabb" lesz tole +finomabb is.

    VálaszTörlés
  6. Üdv! Azt szeretném megkérdezni, hogy ha elhagyom a sörélesztőpelyhet mennyiben lesz más az íze. Candida diétát csinálok és így azt nem tudom megenni. Köszi a választ, Tünde

    VálaszTörlés
  7. Szia! Jo anelkul is; ez kicsivel tobb izt ad neki, de anelkul is finom lesz. :-)

    VálaszTörlés
  8. Mi is elkeszitettuk, nagyon finom lett, a nagymamatol az egyeves lanyomig mindenki szivesen fogyasztotta :))

    VálaszTörlés
  9. a sörélesztő pehely inaktív, így candidások is ehetik

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól hangzik! Szerinted hány napig tárolható hűtés nélkül? Vagy hűtőből kivéve újrarottyantható? Mert a kókuszolaj kőkeményre "fagy" a hűtőben.

    VálaszTörlés