2012. június 21., csütörtök

Mákos puliszka friss áfonya-meggyöntettel

Egyik reggelink volt ez a héten.

Hozzávalók:

15 dkg kukoricadara
2,5 bögre növényi tej
5 dkg nyírfacukor
1/2 citrom héja

--
10 dkg mák
--
25 dkg meggy
10 dkg áfonya
5 dkg nyírfacukor

Elkészítés:

A puliszkát a hagyományos módon megfőzzük: a növényi tejet felforraljuk és ebbe öntjük bele - keverés mellett- a kukoricadarát. Belekeverjük a nyírfacukrot és citromhéjat. Majd megvárjuk, amíg megszikkad, kihűl. Eközben mákdarálón megdaráljuk a mákot és a nyírfacukrot is. Majd egy kanál segítségével félkanálnyi falatokat szaggatunk a kásából, melyeket megforgatunk mákban. 
Az öntethez a gyümölcsöket megmossuk, meggyet kimagvaljuk. Egy edénybe téve lassú tűzön kevés cukorral összeforraljuk.

8 megjegyzés:

  1. na, azt hiszem, most posztoltad ki a hétvégi nasimat :) Tök régen csináltam bármit is kukoricadarából, pedig nagyon szeretem! Köszi :)

    VálaszTörlés
  2. Orulok neki. Tul sok puliszka keszult, igy egy reszet megraktam jénaiban: kis olaj, majd puliszkaréteg, majd mák, és jó sok meggy. Kicsit összesutottem, ma ezt ettuk :)

    VálaszTörlés
  3. Egész biztosan érzem,hogy ezt azonnal elkészítem.Köszönöm a receptet.Holnap ez lesz a reggelim!

    VálaszTörlés
  4. azt hiszem, hogy ez egy nagyon népszerű kaja lett hirtelen :D

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon tuti, mákos puliszkát már ettem, de nem jutott eszembe öntetet tenni rá:) Reggelire nem bírnám megenni, nekem ez inkább desszert lenne:)

    VálaszTörlés
  6. Orulok neki, ha tetszik. Jo etvagyat majd :)

    VálaszTörlés