2012. szeptember 11., kedd

Őszi paprika-paradicsomleves

Anyósoméknál lett eltéve a paradicsom, hiszen ott terem a fóliában, és hoztunk is pár üveggel haza. Nagyon finom, és mivel nem volt sok időm, így a tavalyi utolsó üveg paradicsomot kibontottam, hogy egyrészt legyen hely az újaknak, másrészt pedig az ebéhez felhasználtam. 

Hozzávalók

1 liter paradicsomlé
3-4 szem paradicsom
2 db sárga paprika
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
1 csokor petrezselyemzöld
2-3 ek. rizsliszt 
1 marék barnarizs
2-3 ek. rizs főzőtejszín 

Elkészítés:

A hagymát apróra vágjuk, majd kevés vízen megpároljuk. Hozzáadjuk az apró kockákra vágott paradicsomot, és egy nagyon keveset pároljuk. Mindeközben a sárga húsú paprikákat (lehet más színű is, csak így a leves szép narancssárga lesz:-) olívaolajjal kikent tepsiben megsütjük. (150 fokon, 20-30 perc alatt  megfordítgatva). Miután lehúztuk a paprikák héját, és kivettük a magjait, a paradicsomlével és a rizsliszttel együtt összeturmixoljuk. Majd ezt ráöntjük a hagymás-paradicsomos alapra és összefőzzük. A legvégén kifőtt barnarizst és rizstejszínt és olívaolajat adunk hozzá, fokhagymával ízesítjük  ill. megszórjuk alaposan apróra vágott petrezselyemzölddel. Korpás baguett-tel tálaltam.

TIPP: barnarizs-lisztet én nem venni szoktam, mert elég drága, hanem malmon vagy kávédarálón megőrlöm a barnarizst. Gluténmentessége miatt kiválóan alkalmazható bármilyen étel sűrítésére - gluténmentesek számára is.


6 megjegyzés:

  1. A nászúton ettünk valami hasonlót, az nagyon finom volt. Azóta is eszemben van, hogy meg kellene csinálni. Így, hogy már recept is van, tényleg ideje lesz elkészíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. :-) Orommel olvastam a blogodon a hireket. :-) Hanyadik honapban vagy, es hogyan viseled? Szep varandossagot!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm. 17. hét. Ezért az a nagy hallgatás a blogon... Már egészen jól, az eleje rosszabb volt, mert semmi nem esett jól csak a barack, meg a dinnye, és legnagyobb bosszantásomra ritkán a vajas fehér kifli. :)

    VálaszTörlés
  4. :-) Akkor jo, hogy volt barack es dinnye ez idoben. Es az is jo, hogy tulvagy a kritikus elso 3 honapon. :-)En tavaly oktober-novemberben voltam 8 hetig varandos, csak elveteltem sajnos, es nekem az utolso 2-3 hetben a gyomberes limonade ment vajas keksz kisereteben. Semmi mas. Kivancsi leszek, ha meg egyszer varandos leszek, es akkor remeljuk, "eredmenye is lesz":), akkor mi lesz, hogy lesz. Akkor tovabbi szep honapokat neked, nektek! :)

    VálaszTörlés
  5. Együtt tudok érezni. Emlékszem megjegyzéseidre akkoriban, még gondoltam is...
    Remélem, hogy legközelebb minden rendben lesz.
    Hm igen. Ki tudja magából fordítani az embert.

    VálaszTörlés
  6. ((Erdekes, a nok hogy megerzik ezt (is:). En massal voltam igy.))

    VálaszTörlés