2012. október 3., szerda

Kesudiós-zabpelyhes-tofus fasírozott

Ma zöldbabfőzelék mellé ezt a fasírtot ettük.

Hozzávalók:

20 dkg zabpehely
víz
1 marék kesudió
5 dkg metélőhagymás tofu 
1 csokor petrezselyem
1 tk. zsemle
1 vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
só, majoranna, kömény -ízlés szerint
kb. 1 ek. pirospaprika
6-8 ek. 100% extra szűz olívaolaj

Elkészítés:

A zabpelyhet sós,  köménymagos, fokhagymás vízben megfőzzük. A vöröshagymát felvágjuk és kevés vízen megpároljuk. A végén 2 ek. olajat is adunk hozzá. A zsemlét beáztatjuk, majd kinyomkodjuk. Egy nagy tálba tesszük a megfőtt zabpelyhet, a kinyomkodott zsemlét, a megpárolt hagymát+olajat, a felvágott petrezselyemzöldet, a durvára tört kesudiót és villával széttört metélőhagymás tofut. Fűszerezzük, paprikázzuk. Majd mikor alaposan összekevertük, olajjal kikent tepsibe formázzuk és 150 fokon, 20-30 perc alatt kisütjük. (Időközben egyszer megforgatjuk)

8 megjegyzés:

  1. A zöldbabfőzeléket hogyan készíted? Én tejföllel habarom, ehelyett keresek vegán alternatívát.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Több féle módon is. A legolcsóbb, legegyszerűbb, amikor a Vegetár Kft-től veszek Vegimilk port (szójamentes növényi tejpor, 690 Ft egy zacskó, ami nekünk 1 hónapig elég, úgy, hogy "tejeskávéban" is isszuk, ill. főzelékekbe teszem. Ez natúr, semleges, de "lágy" növényi tejpor, vízzel, liszttel keverem és hozzáöntöm, mint egy habarást a főzelékhez. A másik, ha van otthon kesudió, akkor kesudió tejfölt készítek: 1 marék kesudió elég egy főzelékhez, ebbe teszek kb. 3 dl vizet, kevés citromlevet, lisztet és összeturmixolom, ezt öntöm a főzelékhez. A harmadik, amikor készen vett rizstejszínt vagy zabtejszínt (Oatly márkájút szoktam venni) keverek ki liszttel. A főzelékbe szoktam tenni krumplit is, így az is selyesebbé, ízletesebbé teszi. Remélem, tudtam segíteni.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Szia, remélem, a régebbi bejegyzésekhez írt kommentek is eljutnak hozzád... :) Az lenne a kérdésem (kezdő vagyok a vega-vegán táplálkozás terén még), hogy ehhez a fasírthoz a megfőzött zabpelyhet leszűröd, kinyomkodod, és úgy adod hozzá? Vagy csak leszűröd és lecsepegteted? Zabkását főztem már többször (tehéntejjel), és ott azt tapasztaltam, hogy a folyadékot olyan "nyákossá" teszi. Köszönöm, ha válaszolsz, szuper az oldalad, étvágygerjesztőek a fotók és tippek, ma akadtam rá, de sok jó receptet lementettem már róla kipróbálásra! Üdv: Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Orulok, hogy tetszik az oldal, koszonom a dicseretet! :-) Nagymeretu zabpelyhet hasznalok, ez nem fo annyira szet, de annyira azert szetfo, hogy kicsiket nyalkasabb legyen, ami jol osszetartja a fasírtokat.

      Törlés
    2. Hm, köszönöm a választ. Azt is elárulod, hogy leöblíted-e főzés után? (úgy sejtem, nem), és kinyomkodva adod a fasírthoz, vagy csak leszűröd....? Köszi!

      Törlés
    3. Nem oblitem le. De ha szukseges, kinyomkodom. Ha te leszűrnéd, akkor nyugodtan szűrd le, csak ez esetben adjál a fasírthoz beáztatott lenmagpehely-örleményt (lenmagot kávédarálón megőrölsz), ez fogja akkor összetartani. A zab es a lenmagőrlemény remek tojáshelyettesítők.

      Törlés
  5. Köszönöm a választ, sok (számomra) újdonságot tudtam meg! Ki fogom próbálni, és a több más receptedet is!

    VálaszTörlés