2012. november 21., szerda

Variációk egy témára: spenót

Kaptunk egy nagy szatyor spenótot. Holnap spenót krémlevest készítek, ma a főételünk volt spenótos, illetve egyik vacsorára spenótos-sütőtökös-céklás-tofus kölest ettünk, remélem, ennek a receptjét is hamarosan megoszthatom:).  Ez a recept A tavasz ízei szakácskönyvben jelent meg, az alapján készítettem én is el - módosítottam rajta egy kicsit. 

Nagyon finom, annyit változtattam, hogy nem rizzsel, hanem árpával készítettem. Tehát: árpás-spenótos alagút recept következik. :-)

Hozzávalók:



25 dkg árpa
1 ek. vegamix
1 tk. só
5 gerezd fokhagyma
25 dkg spenót fokhagymásan elkészítve
3-4 ek. liszt
1 db olajjal kikent, liszttel megszórt kisebb őzgerincforma

Elkészítés:


A dupla mennyiségű, vegamixes vízben az árpagyöngyöt kifőzzük. Ezalatt hagyományos módon elkészítjük a spenótot (kevés olajon és vízen megpároljuk a friss spenótleveleket/mirelit spenótot), majd a végén a szójatejszínbe belekeverjük a lisztet és azt beletéve, sózva és fokhagymát hozzáadva összeforraljuk még egyszer. Az árpához hozzáadjuk a lenmagpelyhez, ez fogja összehúzni. A kikent, kiszórt őzgerincformába simítsuk bele az árpát 1 cm vastagságban úgy, hogy középen legyen egy kb. 2 cm mély mélyedés, ahová a spenótot öntjük, majd vízszintes lezárásként jöhet a maradék árparéteg. Tegyük előmelegített sütőbe és 20-30 perc alatt süssük 150 fokon. Ha jól kikentük és kiszórtuk a formát, akkor egy kevés hűlés után könnyedén ki tudjuk borítani.



12 megjegyzés:

  1. Akkor meg is van a holnapi ebédem, köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szivesen, orulok neki. Probald ki rizzsel, vagy bulgurral is.:-)

      Törlés
    2. No végül körülnéztem a kamrában, és találtam egy már felhasználást követelő csomag hajdinát, úgyhogy az került bele - ezzel is szuper lett, jól áll neki a hajdina kicsit diós aromája :)

      Törlés
    3. Hmmm, ez nagyon jo lehet:) Ki fogom probalni, van meg itthon spenot :-)Jo ejt!

      Törlés
  2. Nagy rajongója vagyok az oldaladnak, receptjeidnek, és a receptújságokban is mindig figyelem alkotásaid...De ez mindent felülmúl..Ezt most azonnal elkészítem. Köszönöm szépen és gratulálok a munkáidhoz!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos ez az étel, nem vagyok vegetáriánus, de annyira tetszik a sokoldalúsága az oldaladnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi! Nagyon köszönöm, ill. orulok neki.

      Törlés
  4. milyen lisztet kell hozzá használni ?

    VálaszTörlés
  5. milyen lisztet kell hozzá használni ?

    VálaszTörlés