2013. szeptember 20., péntek

Sütőtökös-rozmaringos tészta

Nagyon finom és laktató egytálétel. Egy baja van:  nehezen lehet abbahagyni. :-)

Hozzávalók:

25 dkg sütőtök
1 fej lila hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
4-5 tk. rozmaring
2 ek. 100% extra szűz olívaolaj 
só - ízlés szerint
3-4 tk. Vegamix / Reform Vito ételízesítő / Naturella vegeta
kb. 2 dl víz
2 dl növényi tejszín
3 ek. sörélesztőpehely 
2 ek. kukoricakeményítő
--
25 dkg bio tönköly háromszínű kagylótészta
1-2 ek. tökmagolaj

Elkészítés:

A lila hagymát felkockázzuk, majd az olaj és víz keverékén megpároljuk. Eközben a sütőtököt is megpucoljuk és egyenlő nagyságú kockákra vágjuk. A megpárolódott hagymához hozzáadjuk a sütőtököt, sóval, rozmaringgal, ételízesítővel és széttört fokhagymával ízesítjük. Felengedjük annyi vízzel, amennyi ellepi. Félkeményre főzzük, majd a keményítőt egy kevés vízzel kikeverjük, hozzáadjuk a tejszínt, és kb. 5 dkg-nyi főtt sütőtököt, amelyet a tejszínes-keményítős öntetbe beleturmixolunk, ez is finom ízt és sűrű krémes állagot kölcsönöz majd az ételünknek, és mindezt beleöntjük. Ezzel összefőzzük. Ekkor adjuk hozzá a sörélesztőpelyhet, melyet 1-2 percig még főzünk és máris készen vagyunk :-) Tönköly vagy durum tésztával tálaljuk. 

TIPP: Tökmagolajjal meglocsolva tálaljuk. 




3 megjegyzés:

  1. De jó ez a recept, Magdi! Elkészítem ma vacsira. Eddig csak korianderrel próbáltam a tököt tésztával, de valahogy mostanában azt nem kívántam. Erre nagyon kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orulok neki :-) Multkor nem tejszinnel keszitettem, hanem a Vegetarnal kaphato kukoricatejpor + vizzel (vagy barmilyen semleges izu tejporral jo) es egy keves liszttel. Es ugy is nagyon jo volt.

      Törlés
  2. Szia Magdi! Elkészítettem tegnap vacsorára (egy nap késéssel). Nekem és az egyik fiamnak nagyon ízlett. Rozmaringból egy kk frisset és egy kk szárazat tettem bele, nem mertem többet, mert olyan erős íze van :). Tényleg nagyon finom lett, szerencsére még ma ebédre is maradt. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés