2015. október 31., szombat

Vegán citromos pite

Nagyon-nagyon ütős sütemény...

Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
15 dkg nyírfacukor
2 tk. foszfátmentes sütőpor
2 tk vaníliapor
1-1.5 dl buborékos ásványvíz
2 bio citrom leve és héja
5 ek. olaj 
--
1 csomag vaníliapuding
4 dl rizstej 
5 ek. nyírfacukor
--
3 dl rizshabkrém, felverve

Elkészítés:

A tészta alapanyagait -előbb a szárazakat, majd a folyékonyakat- összekeverjük. Olajozott, lisztezett őzgerinc formába vagy kenyérformába öntjük. Rákanalazzuk az előzetesen hagyományos módon elkészített vaníliapudingot is, egyenletesen elkenve-elosztva azt. Ekkor felverjük a rizshabkrémet, és ezt is a tetejére halmozzuk, dekor-vonalakat húzva rajta. 180 fokon, kb. 30 perc alatt készre sütjük. 


5 megjegyzés:

  1. Úgy néz ki, mint egy tökéletes tojáshabos sütemény. :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Magdi!
    Egyik kedvencem a blogod, azzal együtt, hogy mi mindenevők vagyunk. Ezt a sütit is biztosan elkészítem. Köszönöm, hogy írod a blogod, további sok sikert, szeretette: Zsófi

    VálaszTörlés
  3. Szia, harmadik hozzászóló vagyok. Megsütöttem, finom lett, a gyerekeknek is ízlett, de nekem sajnos kicsit megégett a hab. Azért írok, mert utóbb, mikor a sütési hőfok miatt újra elolvastam a receptet, észrevettem, hogy véletlenül a citrom levét a pudingba kevertem, a piskótába csak a héja került. Mindenesetre így sem volt rossz, próbálja ki, akinek kedve van :). Szép estét, Zsófi

    VálaszTörlés
  4. wow, ez most ugy megennem... :)

    VálaszTörlés